SabinaLiceni: Jak pečovat o svojí vnitřní krásu 2. díl

Štítky

26 března 2014

Jak pečovat o svojí vnitřní krásu 2. díl

Tentokrát povídání o tom jak se stresu zbavuji já.

Jak to vše začalo:
Asi před rokem jsem měla příšerné bolesti zad ( mám skoliózu ) , bolelo mě rameno tak,  že jsem měla problém něco udržet v ruce a z toho jsem měla šílené migrény trvající 3 dny. Rozhodla jsem se vyhledat pomoc. Našla jsem si na internetu Dornovu metodu a hodně mě zaujala, takže jsem hledala někoho kdo ji provádí až jsem narazila na Jitku Ch., to jsem ještě nevěděla jak můj život všeobecně pozitivně ovlivní.



Když jsem poprvé přišla, měla jsem domluvenou Dornovu metodu a Breussovu masáž, byla jsem strašně ztuhlá, takže jsem byla upozorněna na to, že bych se měla uvolnit, ale nešlo mi to. V hlavě se mi honilo tisíce myšlenek co mám ještě udělat, co se dělo předešlý den, měsíc, rok -  no totální neschopnost nemyslet na nic :-)

Z toho jak jsem se neustále stresovala, ani svaly se neuvolnily, byly stále v napětí. Takže započala moje dlouhá cesta k schopnosti uvolnit se a umět relaxovat.

Až teď po čase si uvědomuji, jak moc psychika ovlivňuje naše tělo. Dříve jsem měla hodně zdravotních problémů, které po tom co jsem se zbavovala postupně stresu odcházeli nebo se utlumili.

1. Uvolnění pomocí dýchání a meditace
Tohle používám hlavně když vím, že mě čeká něco stresujícího a nebo nestíhám, popř. když si chci snížit tepovou frekvenci.

Správné dýchání mě naučily lekce yogy. Snažím se myslet jen na můj dech. Můžete začít tak, že si položíte ruce na hrudník a soustředíte se jak se s nádechem rozšiřují a s výdechem přibližují. Snažím se dech zpomalovat, nadechuju se do úplného nadechnutí a úplného vydechnutí.
Co se týče meditace,tu se stále učím. Mám i po tom roce problémy s vypnutím mozku, ale už je to určitě lepší. Pomáhá mi sevřít ruce jako má slečna na obrázku a představovat si, že mám mezi dlaněmi světelnou kouli, vždycky pak cítím jak se ruce začínají od sebe vzdalovat. Nebo myslím na to, jakou vidím barvu či obrazce, když mám zavřené oči.

Musím říci, že to skutečně pomáhá. Dříve jsem měla problémy s tím, že mi na gyndě vyletěl puls s tlakem strašně nahoru, že si mysleli, že mám zdravotní problémy. Teď si udělám před měřením tlaku dechový cvičení a mám vzorový hodnoty :-) (ano i gynda mě stresuje :-D )

2. Uvolnění pomocí mazlení a sexu
Ano, neznám asi nic lepšího :-) Je úžasné přijít domů a svýho přítele obejmout a políbit, všechen stres je pryč. Horší je, když to mezi vámi zrovna skřípe. A to, že se musíte uvolnit u sexu je podstatou dosažení orgasmu, tam ten mozek prostě vypnout musíte :-)

3. Vypovídání se
Další důležitý bod, bez kterého se nikdo neobejde. Popovídání si, je určitě úžasná věc, jak se zbavit stresu z problému a vidět názor někoho jiného. Jen bysme to neměli dělat tak často, aby z nás naše vrby nezešílely za nás:-) (nebo je aspoň střídejte :-D ). Nevím, proč se tady v Čechách chodit za psychologem či terapii považuje za něco ze židle zvedajícího :-) Myslím, že pokud jsou problémy u někoho tak závažné, tak je to na místě a aspoň víte že lékař vaše tajemství nepošle dál, což u kamarádky si jisti být nemůžete.

4. Masáže
Činnost bez které se už neobejdu. Pro ní je v diáři vždy místo a to přímo musí ! :-)
Takovýhle záda mám :-(
Je pro mě důležitá nejen kvůli uvolnění svalů, ale i kvůli psychickému uvolnění. Dříve jsem chodila hlavně na Breussovu, kvůli zádům plus kombinováním s rehabilitací. Teď už do toho zapojuji i masáže, které mě rozmazlují např. aromamasáž.

5. Reiki
Reiki jsem poznala tak, že když mě Jitka Ch. masírovala, začala mě chytat migréna. Nabídla mi, že na mě zkusí Reiki a migrény mě zbaví, vůbec jsem nevěděla o co se jedná, ale hlavně ať ta bolest zmizí :-)
Musím říct, že jsem spíš vědecký typ a docela pochybuju nad tím když se děje něco nevysvětlitelnýho, ikdyž se mi často děje :-) No a reiki bylo pro mě nevysvětlitelným zážitkem. Bez toho aniž by si mě dotýkala, jsem pocítila po těle jakési vlnění a tlak z hlavy, kde byla bolest a ta postupně odcházela ven. Po této terapii jsem se cítila tak jakoby bych si dala 2 panáky ( no možná i víc :-D ). Od té doby jsem chtěla Reiki pravidelně.
Dokonce mi srovnala Jitka Ch. auru. A musím říct, že jsem se zbavila spoustu negativních věcí co jsem měla v sobě, už nemám ani noční můry - tedy zřídkakdy a už nad svými démony vyhrávám. 

6. Cvičení
Ke cvičení jsem se dostávala postupně, pomalu jak jsem se zbavovala bolesti, mohla jsem i více cvičit. Teď je sport mojí nedílnou součástí a vím, že i tak to musí být, abych se nevrátila do stavu předtím.
Ale je zároveň i moji psychoterapií, vždy se po cvičení cítím úžasně. Endorfiny dělají svoje.

7. Aromaterapie
K aromaterapii jsem se dostala teprve nedávno, ikdyž vždy jsem měla pro vůně slabost. Co se týče paměti na slova, čísla, tváře mám ji dost špatnou. Ale vůně si pamatuji dobře. Pamatuji si období, kdy jsem vůni nosila, pamatuji si vůně jiných osob. Celkem mám i dobré rozeznávací schopnosti jednotlivých složek parfémů - to se mi hodilo, když jsem pracovala v parfumérii, protože byl pro mě nadlidský úkol zapamatovat si z prospektů jednotlivé složky. Prostě jsem stříkla na papírek a pak jsem základní složky vyjmenovala podle vůně ( teď si přopadám jako ten pán z Parfému, příběh vraha :-D ).
Teď jsem se začala věnovat více vonným esencím a plánuji si vyrobit i vlastní tuhý parfém.
Příjemná vůně mě uvolňuje, míchám si vůni do aromalampy, do masážního oleje a do koupele.
A teď malý návod na antistresovou vůni do koupele:
V lžíce mléka rozmíchejte essence : Listea Cubea ( té dávám více asi 5 kapek), Meduňka / Levandule ( vyberte essenci, která je vám příjemnější, antistresový účinek mají obě, asi 3 kapky), Citrón či Pomeranč (3 kapky)
Moje sbírka
8. Co mi přináší další radosti a uvolnění:
Už si myslím, že je článek dost dlouhý. Takže další věci zběžně vyjmenuji :-)
Moje kočka, procházky v přírodě, alkohol ( ano občas je potřeba k vypnutí mozku :-D, ale nic se nemá přehánět :-), líčení (pokud není ve spěchu a není dotyčná osoba protivná:-)), nakupování ( tady taky platí všeho s mírou), sauna, zkrášlující procedury aneb když se o mě stará někdo jiný, vylepšování domácnosti - zvlášť pokud vyrobím něco sama a teď mám ještě nový koníček vyrábění domácí kosmetiky - o návody se jistě podělím, ale až vychytám to správné složení výrobků.

Jo a ještě jeden tip a to je diář, pokud si sepíšete seznam úkolů a povinností, nebude muset na ně myslet průběžně. Pište si do diáře i příjemné činnosti, která vás čekají. Aspoň nebudete mít zkaženou náladu, hned jak ho otevřete :-)

A s čím bojujete proti stresu vy? Nechte mi na vaše tipy komentář, děkuji :-)



2 komentáře:

  1. Anonymní27/3/14

    Sabinko, tady si uhodila hrebik na hlavicku. Pro me je to bikram yoga a kazdy den nejaky pohyb, at je to posilovani, nebo aerobic, nebo neco venku - fakt, ze denne cvicim, zmenilo muj zivot k lepsimu...:-). Pak jsem taky zjistila, ze hodne dela jidlo - jestli ma telo dostatek vseho co potrebuje, cim to telo krmime a cim nekrmime. A to treti, cokoliv delame, meli bychom delat radi..:-)..a to nejdulezitejsi - laska.....laska k rodine, k partnerovi, ke kamaradum....mit dobre zazemi kolem sebe, je taky hodne dulezite...:-) Tak drzim palce!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :-) Se vším souhlasím :-)

      Vymazat