SabinaLiceni: Jak pečovat o svojí vnitřní krásu 1. díl

Štítky

22 března 2014

Jak pečovat o svojí vnitřní krásu 1. díl

Jak se cítit lépe, jak se zbavit stresu.

Ještě během psaní tohoto článku, jsem si uvěmila, že je toho tolik co bych chtěla říct, takže to musím rozepsat na 2 díly :-) První díl se bude věnovat boji proti stresu všeobecněji a v druhém díle se zaměřím na to jaké konkrétní věci pomáhají mě.

Ikdyž se na první pohled může zdát, že tímto tématem trochu ze svého blogu vybočuji, ráda bych se podělila s vámi o to jak já bojuji proti stresu. Protože aby jsme byly krásné, nestačí opečovávat jen "vnějšek", ale důležité je i naše nitro.

Nevím jestli to cítíte stejně, ale člověk co je pozitivně naladěn a přijde do místnosti, jako kdyby ji rozzářil a nabil vás svojí energií. Zatímco člověk, co má špatnou náladu jako kdyby vaši energii přímo vysál, a to se mi bohužel stává častěji :-)

Teď, ale k tomu jak se cítit lépe.

1. Změňte pohled na svět


Je jen na vás jak svět kolem vás uvidíte.
Nejduležitější, ale zároveň nejpracnější bod vůbec.
I já s tím pořád bojuji :-) Ale musím říct, že se snažím už přes rok a pokrok je opravdu obrovský. Dříve jsem byla spíš pesimista, viděla jsem vždy to hrozné, co by se mohlo stát. Spoustu důvodů proč to nedělat. Tenhle postoj je možná jednodušší, ale naprosto sebedestruktivní, protože se člověk bojí seberealizace. Člověk se podceňuje a zařazuje do davu společnosti, která mu jen potvrzuje, že sny neexistují, že život je těžký. Pak už se dostanete do fáze, kde propadáte depresi. Chcete opravdu tak žít?
Pochopila jsem o tom život není, naučila jsem se myslet pozitivně, radovat se z každodenních maličkostí ( jak z procházky, nebo to že vám někdo opětoval úsměv), naučila jsem se příjmat negativní věci jako něco, co nám přináší ponaučení, možnost změny a našeho růstu.
Negativní vzpomínky už jsem přestala v sobě potlačovat, ale vzala jsem je jako moji součást, díky ním můžu být lepším člověkem, díky ním vím že život je krátký a je třeba si ho užívat a ne ho protrpět.



2. Buďtě sobecké

Ženám se od narození vtlouká do hlavy, aby myslely na druhé. Pro druhé, abychom se rozdaly.
Nejdříve zájmy jiných, potom až my. Je to ale hloupost. Pokud nebudeme šťastné my, jak má být šťastné okolí kolem nás?
Zaměřte se sama na sebe, jen díky tomu se poznáte. Svoje touhy, nadání..
Myslíte si, že není prostor ve vašem nabitém kalendáři na čas sama na sebe. Vše jde, když budete chtít. Je to možná zvláštní, ale občas si čas na relaxaci píšu do diáře, už si tam píšu i cvičení. Díky tomu vím, že už si tam další úkoly nacpat nemůžu, je čas na sebe .
Nebojte se prosadit své vlastní zájmy. Proč se utápět ve vztahu co vám ničí, v práci co vás neskutečně nudí. Ano v televizních novinách nás straší, že nezaměstnanost je veliká, a že můžeme být rádi, že tu nudnou práci máme, pokud jsme ale samy o sobě přesvědčeny, že máme navíc tak máme.

Před rokem a půl jsem pracovala v Douglasu, kolektiv byl tak příšerný, že jsem chodila s brekem domů. Vydržela jsem tam asi 3/4 roku (asi jen díky tomu, že jsem byla aspoň ráda, že tam mohu líčit a že mám celkem velkou trpělivost a nechci jen tak něco vzdát). Pak ale pohár přetekl a já přinesla výpověď, samozřejmě první reakce byly od šéfový a kolegyň a to že žádnou práci neseženu. Ani někteří mý blízcí mě nepodpořili, viděli to jako chybu mýho života :-) A víte co? Bylo to moje nejlepší rozhodnutí života! Práci jsem našla asi za 2 měsíce, takovou kde mám dostatek času i na líčení, změnila jsem se a to k lepšímu ve všech ohledech.

3. Vykašlete se na to co si myslí ostatní

Podívejte se na film Nouzový východ, je v tomto ohledu velmi poučný. Proč tak řešíme, co si o nás myslí sousedka, kamarádi na facebooku s kterýma se skoro neznáme? Většinou se o vás "starají" nejvíce ti lidé, co v životě nic nedokázali, ale chtějí si dokázat že jsou lepší než ostatní. Proto vytahují pikantérie a řeší váš život. Na tyhle lidi se můžete .... no nechci být sprostá..takže ehm vykašlat.
Nejlépe takové lidi odříznout z vašeho života a nebo se jim aspoň obloukem vyhýbat. Občas ale tyto lidi používám jako svůj vlastní pohon. To že dokážu něco v čem o mě tak pochybovali...

4. Nesnažte se být dokonalá

Nebo se z toho zblázníte :-) Stačí se podivat do časopisů na témata: Jak být dokonalou milenkou? Kuchařkou? Matkou? Jak mít dokonalou postavu, kariéru, šatník. Chceme být Stepfordské paničky? Asi jsme poznamenané ještě ze školy, kde jsme byli známkované a musely jsme uspět ve všech kategoriích, Většinou máme největší nároky na sebe a jsme svým největším kritikem.


Vím, že změnit myšlení není ze dne na den, ale jde to. A to v každém věku. Lepší na to přijít někdy než vůbec.
V tomto článku jsem se věnovala myšlení a postoji k životu. V příštím článku se můžete těšit na techniky co mě dokáží zbavit stresu.

Přeji hezký nestresový zbytek večera ! :-)

2 komentáře:

  1. Anonymní26/3/14

    To je chyb. :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem provedla korekturu čárek, tak snad to bude lepší :-) Aneb teď se potvrzuje bod 4, a to že nejsem dokonalá :-)

      Vymazat