SabinaLiceni: DIY - balistiky s levandulí

Štítky

12 dubna 2014

DIY - balistiky s levandulí

Koho by nebavilo hodit si šumivou kuličku do koupele? Přináším vám návod, jak si svoje balistiky ( neboli také bath bombs) vyrobit.


Na měření jsem si vzala klasickou odměrku na vodu a sypala do výše ml.(ve většině receptů, uvádějí poměr hrnků)

Ingredience:
Asi na 15 kuliček potřebujeme:

- sodu - nasypeme na 200ml
- kyselinu citrónovou - nasypeme na 100ml
- kukuřičný škrob - nasypeme na 100ml
- 15ml olivového oleje
- 30ml vody
 - 20 kapek esence levandule
 - modré potravinářské barvivo

Do kuliček jsem navíc přidala sůl do koupele s mateřídouškou a sušené květy levandule.

Postup:
V míse smícháme sodu, kyselinu citrónovou a škrob. Potom zvlášť smícháme olej, vodu a esenci. Do sypké směsi velmi pomalu přiléváme a průběžně promícháváme (jinak spustíte šumící reakci :-)). Strukturou směs musí připomínat mokrý písek. 
Pro efekt můžeme přidat potravinářské barvivo a opět promícháme.
Já do kuliček přidala ještě sůl a sušenou levanduli, ale pokud nechcete bordel ve vaně, klidně tyto ingredience vynechejte :-)
Kuličky musíte opravdu hodně stlačit, dají se i tvarovat do silikonových formiček, Já jsem je vytvarovala v ruce (vyvalovat se moc nedají).
Potom jsem je nechala uschnout na papíře.

Účinky:
Levandule uklidňuje, je vhodná při nespavosti, bolestech hlavy, migréně, chřipce, dýchacích obtížích, má výrazné hojivé účinky, snižuje krevní tlak..


Žádné komentáře:

Okomentovat